уторак, 26. август 2014.

Cvrčak i mrav 2



Već duže vreme mrav nije video cvrčka, pa se zabrinuo za njega. Otkako je leto počelo, jedva da ga je i čuo, a kamoli video. Stoga je odlučio da ga poseti u pauzi svog rada na prikupljanju prosutog zrnevlja.
Zadigavši list da se provuče ispod njega, mrav ugleda cvrčka kako sedi sav skršen i drhtav.
- Šta je sa tobom? – upita mrav zabrinuto.
- Hladno mi je – reče crvčak jedva čujnim glasom – i ne mogu da pevam i sviram.
- Izađi malo na sunce i zagrej se – reče mrav.
- Bih ja, ali jedva se krećem – požali se cvrčak.
Izađi malo na sunce i zagrej se (ilustracija Miloš Aleksić, www.http://milosaleksic.com/ilustracije.php)
Mrav vidi da cvrčku zaista nije dobro. Cvrčkove muzikalije su bile ispod trave, baš tamo gde ih ostavlja preko zime, kad nije sezona muzike. Počeša se po glavi, pa upita cvrčka:
- A šta bi sa tvojom muzikom? Izgleda kao da je nisi ni pipnuo.
- Ma jesam – odgovori cvrčak preko volje – ali ne ide mi. Prsti su mi utrnuli koliko mi je hladno. Kad se malo zgrejem, izađe poneka nota, ali nije to to. Nedostaje mi temperatura da održim tačno određeni ritam.
- Kako to misliš? – bio je znatiželjan mrav.
- Ovako, pokazaću ti – uspravi se cvrčak – Od broja mog cvrčanja mogu da pogodim temperaturu, i to na sledeći način: od tog broja oduzmeš 40.
- Dobro – reče mrav – Dalje?
- Podeli taj broj sa 7.
- A onda?
- Dodaj još 10 i dobiješ traženu temperaturu – osmehnu se cvrčak – Šta kažeš?
- Meni to izgleda kao ona igra gde zamisliš neki broj, Inga mi da još toliko, ti mi daš 6, pola baciš u vodu, sačuvaš svoje, vratiš Ingi njeno i uvek ti ostaje 3 – reče mrav u neverici.
- Probaj sutra, kad bude toplije – namignu mu cvrčak. – Sedi i broj, računaj i prati temperaturu. Videćeš i sam. Bar je zanimljivo.
Sutradan, mrav uze slobodan dan i sede na kamen da sluša cvrčkovu pesmu. Zaista je dan bio topliji. Kada je bilo tačno 25 stepeni, začulo se ritmično cvrčanje. Pomno je brojao, pisao u beležnicu, računao i pratio temperaturu. Predveče, cvrčkova pesma je prestala.
- Pazi, stvarno – počeša se po glavi mrav, vrteći olovku između dva prsta – Sve se uklapa! Sutra ću da mu odnesem čaj da malo bolje ozdravi i da mu se zahvalim na ovoj igri.
Odlazeći rano u krevet, mrav ponovo začu pesmu. Iako je bilo toplo veče, to nije bio cvrčak, već zrikavac. Nije mogao da spava od topline, pa je izašao da trlja nogu o nogu. Tako mu je uvek uspevalo da se rashladi.
Pred spavanje, cvrčak pomisli na mrava. ''Nisam mu rekao da ja imam samo tri meseca za tri stvari koje čine moj život: da pevam, volim i umirem.'' Zaspao je sa željom da mu to kaže što pre. Ako ne zaboravi do tada.

Нема коментара:

Постави коментар